121109 - Skogsvägen hem
Som sagt tog det en stund att gå hem igår. 5-10 minuters gångväg blev över en timme. Meja ville gå skogshållet hem, vilket vi brukar göra ibland, men när vi väl kom ner i skogen ville hon gå ett annat håll, runt hela elljusspåret. Jaja, tänkte jag, kan behövs lite luft och motion. Började som en mysig stund, men ju längre det gick desto mer växte irritationen hos mig :P Hon stannade oftare och oftare och skulle titta på något och så. Kul en stund, men sen ville jag bara hem. Till slut - nästan hemma - stannade hon, och vägrade gå. I 10 minuter eller så. Jag hade Juno i bärsjalen och var därmed inte så sugen på att lyfta med henne hem heller... Men, vi kom ju hem till slut ;) Alldeles för trött efter en dag på förskolan min lilla plutt!
 
Meja tyckte vi skulle gå och räfsa i skogen för det behövdes. Tror ni vi är klara till nästa höst..?
Alfva

Åh herregud - de där dagaran alltså. Jag har inte ditt lugn och tålamod. Inte när det är kallt ute...

Svar: HAHA, lugn och tålamod var de sista känslorna jag hade just då ;)
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress