- Till våren
För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att jag kan ju inte bara vara hemma och passa barn i vår, det blir man ju rastlös av, så därför sökte jag några deltids-distanskurser. Ja, jag är ironisk ang. rastlösheten, men för att så småningom komma in på en barnmorskeutbildning behövs lite extra högskolepoäng. Ett par av kurserna tror jag och hoppas att jag dessutom skulle kunna ha nytta av i jobbsökandet nästa år! Får se vad jag blir antagen till, om något, och vad jag i så fall väljer... Ni lär bli uppdaterade!
 
 
Jag tror att akutmedicinen hade varit väldigt lärorik och nyttig för vart man än ska jobba, och kanske dessutom ge en extra chans till jobb inom det. Neo-kursen hade varit galet intressant, nyttig inför barnmorskeyrket och även kanske ge en chans till jobb där efter mammaledigheten. Nackdel - 4 obligatoriska träffar i Stockholm... Det är dessa kurser jag hoppas mest på, då jag tror jag har mest nytta av dem. Får se hur det går!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress