121002 - Mage → rygg
Igår var det måndag igen och ny vecka. Alltså dags för vuxen-barn vid kyrkan igen :) Vi började dock dagen med att laga lite mat, så M hade något till jobbet. Meja blev överlycklig att vi skulle ha potatismos...Då vet vi att hon gillar det!
Det är kul att det har börjat komma lite fler till vuxen-barn nu! Meja pärlade ett armband, ritade på papper och svarta tavlan, fikade, hade sångstund och lekte med spisen. Jag och Juno mös mest omkring i den stora myspölen. Och så plötsligt, när hon hade legat lite på mage där i, vände hon över till rygg. Jaha, tänkte jag, hon ramlade väl över, och vände tillbaka henne. Då vände hon över till rygg igen...och igen...och igen! Hon kan alltså. Galna unge! Går i storasysters fotspår verkar det som.
 
 
Efter detta gick vi en promenad hem till mamma och de och spenderade resten av dagen/kvällen där. Mamma kom hem från Spanien igår, så både tjejerna och jag fick lite fina grejer därifrån :)
 
 
Idag började dagen med promenad till förskolan och lämning av Meja (som btw gick jätteduktigt idag, inte ett enda gnabb!). Hon sa direkt efter frukosten var uppäten att "nu vill ja' gå till dagis!". Gick in så glatt så!
 
 
Jag och Juno gick hem igen och stoppade i mig lite frukost innan vi begav oss bort till babycafét. Hon hade för en gångs skull sovit ett tag innan vi kom dit, så hon var vaken och glad under sångstunden :) Det är så mysigt!
 
Vi gick en runda inom affären på hemvägen och köpte ingredienser till kvällens middag. Jag ska prova och göra remouladsås själv för första gången, får se om det blir gott!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress