- Öppna förskolan, Tupperware m.m.
I fredags förmiddag bestämde vi för att prova öppna förskolan tillsammans med en nyfunnen bekant (FamiljeLiv är bra ibland :P) och hennes småttingar, på 2 år och så lillan som är 4 dagar äldre än Juno. Det var trevligt och det är mycket tänkbart att det blir fler gånger dit. De hade sångstund, fika, sagostund och fri lek.



På eftermiddagen körde vi helg all-in och kröp i one-piecen. Juno har fått hänga i bärjalen en del i helgen, och där har hon sovit som en stock! Annars har hon varit vaken väääldigt mycket sista dagarna, bara sovit några minuter här och där och kanske något pass på en timme eller så.
 
 
Igår jobbade M, så jag och tjejerna tog det lugnt här hemma och plockade lite och så. Framåt kvällen kom lillasyster på middag, och efter det dök även kusin upp så vi körde filmkväll med Breaking Dawn part I och längtade lite efter part II ;)
 
Smarrig hemmarinerad kycklingfilé, basmatiris och kokta ärter + majs
 
Idag har varit lite mer fullspäckat. Började morgonen med att duscha med Juno, och det var ett smart drag, för sedan somnade hon riktigt gott och sov någon timme själv så jag både hann baka kladdkaka, städa toaletten och plocka undan det sista småplocket här hemma ;)
 
 
Därefter var vi iväg och gjorde Jossan, som ju startar upp Mamma Boot Camp här i stan imorgon, en tjänst. Hon skulle intervjuas av tidningen och behövde lite försöksobjekt, så klart vi ställde upp. Juno sov i vagnen och Meja var med och tränade, så det bådar ju gott om jag ska vara med framöver!
 
 
Efter detta blev det snabbt hem för att ha Tupperware-party med lite folk. Fick mig lite burkar till skafferiet eller kylen, och bjöd på frall- och kladdkakefika. Meja hade så skoj så, då det fanns några barn att leka med också :)
 
 
...och om ni undrar vad som har hänt med min älskade kamera och varför bilderna just nu är lite sämre än vanligt, så har objektivet blivit knasigt och vägrade fokusera. Den är nu ivägskickad av Expert och jag hoppas med allt jag har att det är något som går på garantin!
Josefine

Det SKA gå på garantin, annars får du reklamera (tre gånger sedan är de tvugna att ge dig ny vara enligt kosumentlagen, eller vad det nu heter)...
TACK för hjälpen idag! Och särskilt tack till Meja, som var så himla gullig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress