Barn på café-debatten
Detta är ju lite "yesterdays news", men jag har tänkt skriva ett inlägg om det länge utan att det blivit av.
 
För er som missat det finns det alltså caféer som förbjudit barn. När jag först hörde det tyckte jag det lät helt absurt, men när jag började fundera lite kände jag ändå att jag kan förstå om man vill ha lugn och ro när man fikar/äter. Men, förbjuda?! Naej, då kan vi ju förbjuda vissa handikappade, tonåringar m.fl. också, som även de kan vara högljudda. Däremot tycker jag man borde ställa lite högre krav på de föräldrar som tar med sina barn & fikar/äter på café/restaurang. Om jag tar med Meja ut & fikar/äter så sitter hon där och fikar/äter. Jag låter henne inte skrika eller springa omkring, och skulle hon ändå göra det skulle vi gå därifrån. De gånger vi är ute och fikar/äter ser hon det som något kul & spännande. Hon har fått vänja sig från början vid att man är stilla & tyst när man är på ett sånt ställe. Sen är barn alltid barn, men de kan faktiskt lära sig saker ändå, och vara högljudd/springa omkring o.s.v. kan man göra resten av dagen, inte när man äter. Och har man ett barn som är lite vilt, får mman väl helt enkelt tänka själv att man kanske bör hålla sig ifrån dylika platser. Och ni som ite klarar något ljud runt omkring er för ni ska jobba o.s.v. - STANNA HEMMA!
 
Tack för ordet!
 
Man kan visst ha en tre-åring på restaurang!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress