Ge blod. Nu!

Jag hade egentligen tid för blodgivning imorgon, men eftersom jag är ledig och tänkte vara hemma då ringde jag blodcentralen och frågade om jag inte kunde få komma ner idag efter jobbet, och det funkade tack och lov!

Men det jag skulle komma till; tänk om ni, era barn, er förälder eller någon annan skulle råka ut för allvarlig skada eller sjukdom och behöva blod..?! Vad ska det blodet komma ifrån, om ingen lämnar? Jag tycker alla som kan (det finns ju tillstånd då man inte får/bör lämna) ska lämna blod! Undantaget ni som svimmar vid blotta tanken kanske ;) men annars, man behöver ju inte titta. Jag tycker inte heller det är jättetrevligt, men det känns bra efteråt, och det måste ju finnas!

Sussi - Livet i söder!

Och vill ni veta hur, kika in på http://geblod.nu/ !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress