En sommar på barnavdelning
Det var ju tänkt att jag skulle gå tillbaka till min gamla avdelning (på kirurgen) i sommar, och jobba natt där. Jag hade dock även sökt sommarvik på barnavdelningen, och i januari var jag där och pratade med avdelningschefen, tittade runt o.s.v. Jag fick chansen att vara även där - om jag ville.
 
Oj, som jag velade fram och tillbaka! På kirurgen hade jag stor chans till förlängning efter sommaren, på barn ca 0% chans. Jag visste att jag trivs på kirurgen, samtidigt har jag alltid velat arbeta med barn. Det var svårt, men efter diskuterande med diverse personer och med mig själv var valet klart - det blir jobb som sjuksköterska på barn i sommar! Jag kommer bara ångra mig om jag inte tar chansen att prova på något annat när jag kan. När man sedan förhoppningsvis börjar arbeta på en avdelning är det ju liksom "kört". Så, jag tror jag kommer vara nöjd med mitt val :) Det jobbiga är ju det psykiska, när det är svårt sjuka barn man ska vårda. Men, jag tror det kommer ge massor tillbaka, och jag tror och hoppas att jag kommer trivas!
 
Så, i stället för nattjobb på kirurgen blir det 85% mestadels dag på barn! Heeeela sommaren...
 
Johanna

Hej
Va roligt!! Du kommer inte att ångra dig!!
Självklart är det tufft stundtals där uppe!
Men ett fantastisk jobb!!
Stort grattis!! Kram

Svar: Har du varit där något? =)
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress