Amningen med andra barnet
Oj, vilken skillnad det kan vara med amning från ett barn till ett annat.
 
Med Meja fick jag väldigt ont i början & stora sår på bröstvårtorna. Detta i kombination med att hon gick upp dåligt i vikt gjorde att amningen mest blev ett stressmoment och jag tyckte att det var väldigt jobbigt. Hon fick lite ersättning som tillägg från en månads ålder, och från fyra månader slutade hon ammas helt (har för mig att hon brukade få en gång på natten ett tag till). Jag hade alltså inte så höga förväntningar denna gången, det fick bli som det blev, och jag vägrade må dåligt om det inte skulle funka.
 
Denna gången fick jag också väldigt ont i början, men började med amningsnapp tidigare, innan såren blivit helt outhärdliga. Men visst, jag hade så ont att jag nästan skrek när hon tog tag de första dagarna. Efter detta har det dock gått så mycket bättre denna gången! Juno har också gått upp dåligt i vikt, men eftersom jag visste att Meja gick upp dåligt även med ersättning var det inget jag stressade upp mig över. Jag stod på mig på BVC då hon aldrig verkat hungrig eller så. Hon är liten helt enkelt! Och efterhand har de också förstått att det är sån hon är. Nu helammar jag fortfarande, det trodde jag inte för en sekund innan hon föddes!
 
Liten nyfödd & mätt Juno!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress