Förlängning :D
Jag har gått och oroat mig lite i sommar. Det är planerat att Juno ska börja förskolan 1/11, och egentligen var det tänkt att M skulle ta föräldraledigheten i höst, precis som han gjort nu i sommar. Dock fick han en ny tjänst på jobbet och har därför lite svårt att vara hemma i höst, och vi bestämde att jag i stället skulle vara hemma igen efter sommaren. Skönt såklart, men ett litet problem då jag inte hunnit få någon fast tjänst sedan jag blev färdig sjuksköterska. Det är ju alltid lättare att få jobb precis efter sommaren, då folk ska börja plugga o.s.v. och jag nu ändå var inne i det efter sommarens arbete.
 
Men i alla fall, jag kontaktade chefen för bemanningsenheten på sjukhuset, och förra veckan fick jag besked att jag får förlängt! Jag kommer ha ett fortsatt vik direkt nu efter sommaren, men kommer att vara mammaledig de första månaderna av det, och sedan då börja i november. Så skönt att ha det avklarat! 85% valde jag, samma som jag jobbat i sommar, vilket känns lagom om inte barnen ska vara "för mycket" på förskolan och jag ska hinna ha lite tid för dem med.
 
 
 
Det var en stor klump som släppte från magen att få veta detta kan jag tala om. Jag hade dock en reservplan att jag får använda lite mer föräldradagar i "värsta fall" och vara hemma tills januari/februari, då det återigen är lättare att få jobb. Men, nu slapp vi slösa upp de sista dagarna ;)
 
Jag kommer ha min anställning, till att börja med, i bemanningen. D.v.s. jag kommer ha ett par avdelningar jag kan, och får vara där jag behövs. Har dock satt upp mig på att jag gärna vill ha ett fast vik på en avdelning i stället. Det tråkiga är att jag så gärna hade varit kvar en del på barn, men att få ett vik där är i princip omöjligt då jag inte är vidareutbildad barnsjuksköterska. Så, får se vart jag hamnar!
Johanna

Grattis va roligt, välkommen till oss!! Ett tips är att gå upp till 100% innan du blir fast anställd så kan du gå ner sen!
Alltid skönt med 100 i botten!
Jag har 100 men jobbar 88%! Super skönt!!
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress