Jobb
Förra helgen, samt tisdag-onsdag denna veckan har spenderats med jobb på barnavdelningen. Det känns ganska bra, mycket av det som inte är specifikt för avdelningen (typ datorjournalerna o.s.v.) kommer jag ihåg mycket mer än jag trodde efter nästan ett år hemma. Det sitter liksom i fingrarna ;) Nervöst är det med barn, men samtidigt så tacksamt, och roligt. Det är ju ett par veckor kvar med introduktion, och tills dess tror jag jag ska ha kommit in i det lite!
 
I tisdags var jag på jouren (barnakuten med undantag för de mest akuta) vilket faktiskt var ganska roligt! Dock tror jag inte det är så kul när det tjockar till sig med massor av barn och man är ensam sjuksköterska där inne. Onsdagen hade vi akutövning, vilket var jättegivande! Fick två fall vi skulle "spela upp", så man fick verkligen tänka igenom hur man skulle gjort.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress