Dubbelbesök på vårdcentralen
Jag jobbade andra natten av två inatt. Vi hade det lugnt. Jag har varit hostigt nu ett par veckor med ganska rejäl hosta, och några gånger även fått det lite jobbigt med andningen. Inatt fick jag den värsta sån episoden hittills och när vår läkare lyssnade på mig tyckte hon att lungorna lät ganska illa. För att det skulle bli ordentligt genomgånget tyckte hon jag skulle uppsöka vårdcentralen idag. För att bryta den jobbiga andningen blev det i alla fall kortison och inhalation.
 
När jag kom hem från jobbet och skulle ringa vårdcentralen upplyste M mig om att Meja vaknat flera gånger under natten och haft ont i örat, haft feber, varit orolig o.s.v. Så, jag ringde om både två och vi fick en tid under förmiddagen. Jag hann sova ca 2 timmar innan vi gick dit och besöket gick ganska smidigt. Stick på både mig och Meja, hennes visade förhöjt CRP (infektionsvärde) och det blev antibiotika för henne, och mer kortison + Cocillana till mig (dock hördes inte så mycket på lungorna längre då kortisondosen inatt gjort susen!). Inget billigt apoteksbesök kan jag tala om!
 
 
Nu kan jag väl äntligen få bli frisk efter över en månad med förkylning och ingen träning. Jag som fått träningsprogram inför GöteborgsVarvet och allt! =/
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress