Ge blod!
Igår morse efter jobbet var det dags att svänga inom blodcentralen innan hemvägen för att tappas på några deciliter blod. 

Jag har sagt det förut och säger det igen - alla ni som kan, lämna blod! Det behövs. Kan ni tänka er att ta emot om något skulle hända, varför då inte ge?! 


Självklart är det inte direkt skönt, det känns lite när de sticker in nålen såklart. Men är det några som är säkra på att sticka så är det personalen på blodcentralen. Till och med mig, som inte många brukar lyckas sticka i armvecket, lyckas de med. Tycker du det är obehagligt med nålen? Titta inte ;) 

(Självklart förstår jag att de finns de som är jätterädda för nålar, blod osv, men det jag menar är att de som bara tycker "det är lite obehagligt" men faktiskt klarar ut det, ni kan! Jag lovar!) 
Nilla Welander

Kan inte annat än hålla med! Har varit nålrädd, men blev givare ändå - och det är inte så farligt, ett stick och sen är det lugnt! Jag gör som du säger - tittar bort när de sticker!

Sara - mamma till Hugo

Visst är det så! Jag tycker verkligen inte om nålar, men jag kollar åt andra hållet så funkar det :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress