Första dagen
Efter tre jobbnätter i helgen var det dags för barnen att börja förskolan då vardagen drog igång på riktigt igår och M började jobba. 
 
Jag sov rätt gott igår, vaknade av mig själv innan klockan skulle ringa, gick bort och tränade en snabbis och skulle sedan hämta barnen. Det gick ju jättebra verkligen. Till att börja med tog jag cykeln med cykelvagnen bort, för att vi skulle komma hem lite smidigt sedan. Väl nästan framme på förskolan märkte jag att cykelvagnen lossnat, då muttern till fästet åkt av. Gick en bit tillbaka men hittade den inte... 
 
När jag väl skulle hämta barnen följde Juno med jättebra från sin avdelning. När vi kom till Mejas vägrade hon dock följa med och vägrade sedan att gå mest hela vägen hem. Pigg som man är efter att ha jobbat var inte tålamodet på topp direkt. Hon kommer ju till sist, när vi är tillräckligt långt bort, men när man kommit till förskolan vid 16 och är hemma 16.50 blir man lite trött. I alla fall när gångsträckan normalt tar 10 minuter även i deras takt. 
 
Lite söta var de i och för sig också, gick och hoppade i vattenpölar tillsammans :-) 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress