Allt bra på samma gång & jobbiga beslut...
Jag fick ju förlängt på barn häromdagen, vilket var superkul eftersom jag trivs så bra. Dagen efter kom årets antagningsbesked till högskolan, och jag var antagen till barnmorskeprogrammet. Jag kan meddela att jag gick runt med ont i magen och huvudet fullt av velade i ett dygn eller så innan jag idag bestämde mig för att tacka nej. Till min drömutbildning. Kan säga att det inte var det lättaste beslutet att ta. Detta av flera anledningar:
 
- Jag trivs ypperligt där jag för närvarande har min anställning, och nu vet jag att jag är kvar där åtminstone till efter sommaren
 
- Jag var egentligen inte så pepp på att börja plugga heltid just nu
 
- Ekonomimässigt kändes det inte heller så lägligt med plugg just nu, då vi (eh, jag) gärna vill renoera köket i sommar och äntligen börjat tjäna pengar på riktigt efter flera år med mammaledigt / studerande
 
Men, förhoppningsvis söker jag på nytt nästa år, om inget annat händer! Och det kan hända att jag har en kurs nu med på g på distans för att underlätta nästa sökning... ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress