Meja-kocken
Lika kul var det att hämta barnen idag. Eller ja, Juno blev väl glad när jag kom, men Meja bröt ihop. För att få med henne hem lovade jag att hon skulle få vara kock alldeles själv idag, bestämma vad vi skulle göra med maten och laga den i den mån hon kunde. Hon tjatade från att vi kom innanför dörren och frågade om vi inte skulle börja med maten snart... ;)
 
I alla fall, fisk hade jag redan tagit upp ur frysen, så hon fick bestämma om den skulle kokas, in i ugnen eller stekas, och vad vi skulle ha till och så. Hon ritade och skrev till och med upp sitt recept på ett papper! Och hon gjorde minsann allt själv, förutom rivandet av morötterna, och kanske lite guidning i ingrediens-valet...
 
Resultatet: Fisk i ugnen med räkor, färskost och sås, tillsammans med ris & rivna morötter. Supergott!
 
Under matlagningen:
 
Meja: Jag är den bästa kocken nånsin!
 
Jag: Ska jag hjälpa dig att skala de sista morötterna?
Meja: Jag vill göra detta själv tack mamma, men tack ändå.
 
Jag: Ska jag hjälpa dig att riva lite om det är svårt?
Meja: Tack men inte tack, jag ska göra detta själv.
 
Haha, söta unge!
 
mamma

Duktigalilla sötnosen!!

Nilla

Söta Meja! :)

Eddie och barnen på Bristol Academy

Vad duktig hon är! :) Anna

Josefine

Åh jag älskar det initiativet!! Självkänsla for the win!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress