Så mycket bättre!
Sedan jag blev sjuk i september har jag i princip inte rört på mig någonting. När jag inte rör på mig har jag väldigt svårt att motivera mig till att äta bra, det har blivit massa fikande, halvfabrikat, mackor (av fel typ) och alldeles för lite frukt och grönt.
 
Nu sedan jag började träna igen runt nyår har även maten blivit så mycket bättre! Jag känner mig jättemycket piggare och fräschare! Jag har inte mått sådär superbra nu i höst, dels på grund av att jag varit så jäkla trött på att inte kunna andas ordentligt och av allt hostande, men även på grund av att jag inte rört på mig, av allt socker och för lite vitaminer.
 
Matlistan gör ju såklart mycket till. Inköpen är planerade så vi har hemma till bra mat, och även grönsakerna till maten. Mellanmålen blir så himla mycket bättre då jag tränar eftersom jag tänker på vad jag behöver ha i mig också, och inte bara vad jag vill ha. Sen äter jag inte sånt jag inte gillar nu heller såklart, faktiskt är både mat och mellanmål godare nu när de är lite mer planerade! Jag tycker ju egentligen att det är himla kul att äta bra, det känns bra i kroppen liksom...
 
Däremot kommer jag som tidigare att ha en "ätardag" i veckan, när jag får äta det jag känner för. Jag är ett litet kakmonster och vill ärligt talat inte sluta med sånt helt, för mig är det lite livskvalitet! Ibland kan det faktiskt vara gott med köpemat, lite extrafet sås eller sådär :)
 
Två av veckans middagar
 
Min träning kan ni för övrigt följa här!
Johanna

Vi är precis likadana här hemma! Mkt lättare äta nyttigare när man tränar!
Vad är det för mat med köttfärsåsen?? Kram

Svar: Det är en pannkaksrulle gjord med grovt mjöl och bakprotein! Jättegott!
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress