Stockholmshelg
I fredags kväll efter lite träning körde vi veckans fredagsmys, bestående av tacgratäng efterföljt av Bröderna Lejonhjärta. När barnen väl somnat var det full fart med packning som gällde...
 
 
... för tidigt på lördagen rullade tåget mot Stockholm (min födelsedagspresent / julklapp till M)! Ditresan gick relativt smidigt, trots nästan 5 timmar på ett tåg med två småbarn, och vi var framme i tid. Efter inlåsning av väskorna på centralen åkte vi direkt bussen till Solvalla för att titta på V75. Det gick väl sådär med spelandet dock (för storspelaren jag som spelar för sisådär 10-20 kr / lopp) och slutade nog ungefär på +-0. Väl incheckade på hotellet gick vi och köpte thaimat med till hotellet och åt det, barnen badade badkar och jag och M åt efterrätt i hotellrestaurangen medan barnen lekte i lekrummet. Till sist la jag mig med en bok i badkaret ett tag och slappnade av, guld värt!
 
 
Söndagen började, såklart, med en ljuvlig hotellfrukost. Sedan mötte vi upp en saknad vän och hennes vän, som  barnen skulle leka med medan jag och M var iväg på dagens höjdpunkt - SweeneyTodd-musikalen på Stadsteatern. Den var jättebra! Barnen hade haft det väldigt bra också, lek i kulturhuset och mat på McDonalds.
 
Efter lite mat var det dags att röra sig mot centralen igen för tågresan hem, som också gick hyfsat. Juno hade ett bryt ett tag, men det gick över relativt snabbt.
 
En mycket trevlig helg, med ett par undantag - barnen var superdryga på lördagskvällen, förutom när de badade. Juno slängde ris över halva hotellrummet när vi åt o.s.v. Sen var tågresan hem väldigt stressig i bytena då de var så himla snabba med att stänga dörrarna och köra iväg igen vid stationerna, så det kändes som vi knappt skulle hinna komma av med vagn och barn och allt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress