Söta, dryga unge!
Jag undrar om Junos gnälliga fas någonsin ska gå över? Vi måste få lugna tonår med henne! Just nu är det bilbälte, vagnbälte och att sova som är det värsta. Det har eskalerat från att börja gnälla lite när vi åkt bil en stund, till att hon börjar vråla "inte knäppa, inte knäppa" redan när vi närmar oss bilen. Att försöka lägga henne för att sova är hemskt, hon skriker och skriker (för det allra mesta), vare sig det är i vagn eller säng. Hon skriker "inte ligga ne, inte sova" och är precis vansinnig. Så fruktansvärt envis är hon med, så "tvingar" vi inte henne att sova kan hon hålla sig vaken hur länge som helst. Alltid, alltid är hon på allting med. Leka, nej, varför det när man kan hälla ut saker, riva sönder saker eller kasta saker? 

Men, så kan hon ju såklart vara precis supersöt med. Som i morse när jag bytt på henne och höll på och klä på henne på skötbordet. Då vände hon plötsligt ryggen mot mig, räckte fram en tofs och sa "toss, mamma". Såklart hon fick, för första gången en tofs av hela håret dessutom. Så fin så, och så stolt när hon trippade ut till pappa sen och visade upp sig. Eller när hon springer omkring runt, runt på studsmattan i full fart och ser ut att vara lyckligast i världen. Eller när hon idag satt och åt sin lunch i mitt knä och emellanåt tittade upp på mig och ville ha sig en puss. Ja, hon är rätt bra ändå. Ibland. 

Stolt toss-tjej
Bloggande 4barnsmamma

Åhå ja dom där ungarna... Ibland blir man TOOOKIG:)
Hon är ju jätte fin i håret!
Kram på er♥

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress