VAB-dagar
Igår skulle vi i och för sig varit lediga i alla fall, jag och barnen, men eftersom Juno är sjuk blev vi lite mer isolerade än jag hade tänkt mig. Jag hade annars funderingar på att åka en runda till stan eller sådär, men det får bli en annan gång!
 
En positiv sak är i alla fall att det går lite lättare än jag trott att få i Juno sin medicin. Första två omgångarna ville hon verkligen inte, spottade och fräste och klöktes. Men efter det verkar hon faktiskt ha förstått lite att hon måste ha den och att hon måste svälja. Hon springer i och för sig iväg när vi kommer med den, men när vi väl har henne "fast" så gapar hon och sväljer, även om hon grinar illa ordentligt.
 
I alla fall, gårdagen tog vi det rätt lugnt. Lite film, lite hemmaträning för mig och Meja och lite matlagning (köttfärssoppa) och så. På kvällen var jag iväg och övade med sjukhusets kör inför Landstingsfesten som ska gå av stapelni maj, då det kommer bli ett "körslag". Kommer nog bli sjukt bra tror jag!
 
 
Idag har vi varit och lämnat Meja på förskolan, och så har jag kollat igenom några saker i projektplanen (medan Juno har tittat på Pippiii) vi håller på och skriver nu. Nu tänkte vi gå och lägga oss och sova middag, för inatt är det jobbdags innan en trevlig helg!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress