Halloweenfest!
Igårkväll var det dags för halloweenfest här hemma, efter en fullspäckad vecka. Jag och Meja hade förberett mat och dekorationer, och vi blev lagom med folk =)
 
Meja hade bestämt sig för att vara mumie, Juno för att vara spöke (men slarvade bort sin huva innan festen började...) och jag för att vara..Ehm, en människa med halva ansiktet borta? ;-) haha. Jag hade tyvärr bara en kvart eller så på mig till målningen, annars hade jag tänkt göra det lite mer verklighetstroget. M blev en tjejjoker!
 

Som vanligt blev det alldeles för stressigt på slutet, så det tog en timme innan maten var klar, men efter det hade vi en trevlig kväll! Alla var så tjusiga och vi hade kul. Efter maten åkte våra tjejer iväg till min moster och kusiner för mys där, vilket de var nöjda med.
 
På vår halloweenbuffé fanns fingrar (korv med skurna knogar och naglar), maskar (spagetti kokt med karamellfärg i vattnet), blod (ketchup), ugnsrostad pumpa, benknotor (benformad grissini), läskiga pumpahuvud (fetaostfyllda paprikor), fladdermusvingar (kycklingvingar) och grodlår (kycklingklubbor). Till detta serverades olika läsk och bubbelvatten med tvivelaktiga etiketter samt giftbål. Och lite alkohol för de som ville det.
 
Det var som sagt trevligt i alla fall och alla verkade nöjda. Vi tackar er som var här så mycket!
 
Amanda Niclasson

Häftiga sminkningar och dräkter!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress