Tjejplanet till Tjejmilen, dag 1
Igår var det dags att (återigen...) bege sig mot Stockholm. Denna gången av en lite annan anledning än skola dock, det är ju Tjejmilen i helgen. Jag som känt att jag verkligen "skött" träningen inför detta i år har ju varit förkyld de senaste veckorna och inte kunnat träna, därför också tappat sugen lite. Men jag har kurerat mig lite extra nu och hoppas allt jag kan att det ändå ska gå vägen idag! 

I alla fall, vi (jag, mamma, moster och mormor som fått detta i 65-årspresent) åkte hemifrån ganska tidigt igår morse och begav oss mot flygplatsen i Ronneby där det bjöds på mingelfrukost, goodiebags och livemusik. Mycket trevligt! 


Efter detta var det dags att gå igenom säkerhetskontrollen och boarda planet, och flygresan gick utan några problem. 


Väl uppe i Stockholm när vi lämnat av väskorna på hotellet tog vi oss ut för att hämta nummerlapparna och gå på mässan som hålls i anslutning till detta. Goodiebag inkasserades igen, och så shoppades det lite (eller mycket av vissa). 


På kvällen var det dags för årets stora middag med Tjejplanet-gänget, ca 90 personer här i hotellets frukostmatsal där vi bjöds på buffé och pannacotta. Mycket trevlig kväll hade vi med mycket skratt, ett glas rosé och till sist lite prat och "efterfest" med mormors vänner som bor här uppe. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress