En dag på förskolan
I onsdags var jag med barnen i förskolan, då vi ändå låg ganska bra till med uppsatsen och jag kände att jag inte ville sitta med den hela dagen. Jag har ändå tänkt länge att jag borde vara med dem någon dag och se hur de har det, så det var lika bra att passa på! 

Jag spenderade förmiddagen med Juno, och vi läste bok, lekte doktor, byggde med klossar, lekte med sanden, var ute och massa saker. Det är inte klokt vad de hinner med! Hemma är vi glada om vi avverkar 2-3 aktiviteter på en dag, haha. Jag åt lunch med henne också, innan det var dags för henne att sova en stund och jag gick vidare upp till Mejans avdelning. 


Hos dem byggde vi lite, jag fick sitta i frisörstolen och bli ompysslad, vi var ute en stund och Meja experimenterade med vatten. Det är ju lite "friare" uppe hos de stora och inte lika styrt av vad pedagogerna gör hela tiden. Bra övning inför förskoleklassen i höst! 

Och efter denna dagen har jag en sak att säga - STOR eloge till alla fina förskollärare out there. En dag var vad jag pallade ;-) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress