Påskharen på besök
När jag kom hem från jobbet på påskaftonsmorgonen var Meja redan vaken, och kom springande och mötte mig i dörren. - Mamma mamma mamma! De e påsk, de e påsk, de e påsk! Hon hade räknat ner hela veckan stumpan :-) Sedan fortsatte hon - Så fort pappa och Juno har gått upp ska jag ut och leta efter ägg! Hmm... Det var bara att börja smuggla lite, påskharen hade ju liksom inte hunnit lämna några ägg ännu. När jag lagt mig ropade hon - Det ligger en karta i soffan mamma! Hon listade direkt ut vart de fanns med hjälp av kartan, och såg det till och med genom fönstret, haha. Där låg två kepsar och ett ägg med minimarshmallows i! Lycka :-) Hon fick dock inte gå ut och leta/hämta förrän Juno gick upp, så det var en spännande väntan. Så tjusiga blev de i sina nya kepsar! Skulle fått något mer i äggen egentligen, men Meja fick en gymnast-mjukisdress förra veckan som kostade en del, så hon fick vara nöjd så tyckte jag. Juno får vi köpa något annat till en annan gång. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress