Att börja på fritids
Idag är det en stor dag! Mejan kommer aldrig mer att gå på förskolan, för idag är sommarlovet slut och hon börjar på fritids. Hon som har längtat som en tok efter att skolan ska börja är inte det minsta nervös. Det är det bara jag som är, haha. Inte nervös egentligen, jag tvivlar inte på att det kommer gå bra, men det är alltid lite speciellt med en ny fas i livet.
 
Jag sa igår på dagen att jag nog skulle hämta barnen lite tidigare idag, då de egentligen hade tid 6:30-17:30, vilket kändes som en lite lång förstadag. Jag kommer ändå inte sova så länge (nu sover jag dock, inlägget är tidsinställt), så jag går nog och hämtar dem vid 15-tiden. Men Meja blev jättesur när jag sa att jag skulle komma tidigare, och tyckte hon skulle få vara där så länge som möjligt ;-) Men nej, när jag har vaknat och ätit går jag bort och hämtar dem. Sedan är vi äntligen lediga hela familjen på tisdag!
 
 
 
Igår packade vi nya väskan hon fick i födelsedagspresent, med extrakläder, regnkläder och badkläder ifall de ska gå och bada. Hon valde med stor omsorg kläder för första dagen och la fram. Så redo hon kunde bli! Min stora tjej...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress