Matlista v. 35-37 (LCHF)
Det var länge sedan jag la upp någon matlista nu, och för att vara ärlig har det slarvats ganska mycket med att överhuvudtaget göra dem också. Detta har inneburit lite tråkigare mat såklart, då man ska komma på i sista minuten, och dessutom är det otroligt tråkigt att försöka komma på varenda dag. Så, idag tog jag mig i kragen och gjorde för denna veckan samt två till, och gjorde en inköpslista som jag ska använda imorgon bitti när jag kör hem från jobbet. Toppen!
 
Eftersom jag äter LCHF nu för att se om min mage mår bättre av detta blir det såklart en matlista med fokus på detta, men det som står inom parentes kommer barn och sambo äta, alltså med kolhydrater. Dessutom brukar jag göra ett lite fettsnålare alternativ till dem, eller i alla fall sambon.
 

Onsdag – Korv / hamburgare med oopsies / bröd

TorsdagSkinklåda med brysselkål & tomat (pasta)

FredagKöttfärsgratäng med zucchini (lasagne)

Lördag – Till Jossan m.fl.

SöndagKycklinggratäng med tomat & basilika (ris)

 

Måndag – Köttfärslimpa, gräddsås, broccoli (potatis)

Tisdag – Ugnsstekt laxfilé med blomkålsmos (potatismos)

Onsdag – Kycklingwok med shiratakinudlar (nudlar)

Torsdag – Grönkålssoppa & LCHF-våfflor (våfflor) med kokosgrädde & bär

Fredag – Spenat-, salami- & fetaostpaj, sallad

Lördag – Mormors kycklinggryta, broccoli (ris)

Söndag – Köttbullar, stuvad vitkål (stuvade makaroner)

 

Måndag - Tacos

Tisdag – Fiskgratäng, haricot verts (potatis)

Onsdag – Kyckling- och fetaostsallad, dressing

Torsdag – Pannkakstårta med köttfärs

Fredag - LCHF-langos (våfflor) med räkor, vitlökssås m.m.

Lördag – Kött i ugn, haricot verts (potatis)

Söndag  - Köttfärssås, stekt vitkål (spagetti)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress