Årets pepparkakshus!
I söndags fick ju barnen en sats för pepparkakshus i kalendern, så hela familjen hjälptes åt att göra i ordning det på dagen, efter att Meja hade varit iväg på barnkalas. Antingen fick man välja en takbit + två skorstensbitar, eller två väggbitar. Meja & jag tog tak och skorsten, och M & Juno tog väggarna.
 
Sista gångerna har vi dekorerat innan vi satt ihop pepparkakshuset, tycker det är betydligt lättare! Blir inte lika pilligt att trycka på den där kristyren.
 
Mina bitar!
 
 
Jag satte ihop huset på kvällen när barnen lagt sig. Det där med smält socker i kombination med otåliga barn kändes inte så lockande. Det blev en fin överraskning när de kom upp på morgonen i stället!
 
↑ M:s vägg, min skorsten och Mejas tak ↑
↑ Junos vägg ↑
↑ M:s vägg ↑
↑ Mitt tak, Mejas skorsten & Junos vägg ↑
 
Riktigt familjeprojekt ;-)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress