Begravningssång
I fredags var det dags för min styvmammas mamma att begravas. Hon gick bort för ett par veckor sedan, och även om man är "beredd" så är det förstås alltid jobbigt när sådant händer. Framför allt när man vet att det är människor som står mig väldigt nära som det påverkar väldigt mycket! Nu hoppas vi alla fall att hon har det bra där hon är och att hon mår bättre än hon gjort sista åren här ♥
 
Jag var ombedd att sjunga på begravningen och det blev två sånger. I början sjöng jag Lasse Berghagens låt Du är för alltid en del av mig och i slutet Jag ska måla hela världen lilla mamma, som ni kan höra här.
 

Det där med begravningar är inte riktigt min grej! Eller ja, musiken är fin, men jag är alldeles för blödig. Framför allt när det som idag var någon jag kände och många närstående som var ledsna. Men det blev två sånger - här har ni Jag ska måla hela världen lilla mamma.

Posted by Susanne Svensson - Solist i Karlskrona on den 4 december 2015
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress