Neonatal
Första veckan på praktiken är avklarad! Har gått två dagpass och ett nattpass, och det har varit en ganska så lugn vecka. Ganska skönt såhär i början! Men nu får det gärna börja hända lite. Inte för att jag vill att bebisar ska bli sjuka eller för tidigt födda förstås, men ska de ändå bli det kan de passa på när jag är där! Jag trivs bra på neo än så länge i alla fall, är absolut någonting jag skulle kunna tänka mig att jobba med så småningom. Mitt stora problem är att det finns så mycket jag kan tänka mig att jobba med, haha! 

Det är lite ovant med denna typen av vardagspussel som vi fått börja ha denna veckan när jag varit iväg dagtid i stället för nätterna. Det är ju liksom ganska smidigt när jag jobbar natt. Men det är bara att vänja sig - tänker inte jobba natt för alltid! Lite god mat och så har vi hunnit med ändå förstås. Hemligheten? Matlista. Can't live without my matlista. Inte om det ska bli någorlunda spännande och variationsrikt i alla fall. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress