Jobbat extra
Två dagar under semestern har jag faktiskt inte spenderat med familjen. De har jag i stället spenderat på sjukhuset, på en av medicinavdelningarna, med att jobba lite extra. Vi fick erbjudande här i landstinget i våras om en ganska rejäl timlön för att arbeta extra under sommaren, och lite extra pengar är ju alltid bra att ha, så jag var lite för snål för att inte nappa. Egentligen tycker jag att såna här snabblösningar är helt idiotiska. Varför inte i stället höja bemanningen / lönerna året runt, och slippa punga ut enorma summor på akutlösningar varje sommar?! Men som sagt, pengar är ju alltid trevligt, så vad jag än tycker tackade jag ja till två dagar med dubbelpass på medicin.
 
 
Det gick ganska bra. Långa dagar - 07-21.30 (självvalt då jag hellre "offrade" två semesterdagar än fyra för ungefär samma pengar. Dock så, ehm... Nä, medicin är nog inte riktigt min grej. Jag är ganska glad att jag jobbar med det jag gör, och ska jag någon gång byta blir det nog inte dit. Dela mediciner hela dagarna är inte riktigt min grej. Arbetet på barnavdelningen känns betydligt mer varierande, inspirerande och utvecklande (självklart händer det annat än mediciner där jag var också, men det var lite den feelingen jag fick).
 
Jag kan säga att jag ångrade lite någon dag innan att jag hade sagt ja till detta, när lite jobbångest och nervositet (jag har ju aldrig jobbat inom medicin!) smög sig på. Men dagarna gick hyfsat fort i alla fall, och jag hoppas att det kommer kännas värt det när lönen kommer!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress