Kustjagaren 2015
I lördags (snart en vecka sedan, vad hände?!) så var det dags för Kustjagaren, som vi laddat för mentalt i snart ett år nu. Man ska alltså springa och simma 30 km, varav knappt 26 löpning och drygt 4 simning har jag för mig. Det låter galet långt, eller hur? 

Det inleddes med 8 km löpning. På årets hittills varmaste och kvavaste dag. Det var JOBBIGT. Många fick gå en del, och så även vi. När vi äntligen kom fram till första vattnet blev vi överlyckliga. Därefter följde lite "kortare" sträckor löpning (ca 1-3 km) varvat med simning mellan 40 och 900 m. Min lagkamrat från jobbet var extremt trött ett tag, men när det lagt sig måste jag säga att det flöt på bra! 


Vi klarade två av våra mål, att ta oss i mål och att inte komma sist ;-) tiden blev sex timmar och en kvart, men det kändes verkligen inte som att man var ute så länge. Tiden gick väldigt snabbt! Himla kul sätt att tävla måste jag säga. Och nu måste jag ju slå tiden nästa år... ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress