Mini-barnkalas
Igår hade jag ledig dag, och hade då planerat in ett litet kalas för barnen för mina kompisars barn (och alltså därmed barnens kompisar). Jag upptäckte dock en dubbelbokning häromdagen, så vi fick tidigarelägga kalaset och ha det redan klockan 10, men det blev ju bra det med!

Sammalagt var det 8 barn (eller 9 med den minsta till och med) och så blev vi 5 vuxna. Alldeles lagom för att inte bli alldeles för stökigt. Meja hade själv valt mat, som vi åt framåt slutet av kalasandet, efter någonting hon sett på telefonen eller datorn någon gång, och det blev korvbitar med spagetti i.
 
Till oss gjorde jag hamburgare i stället, kändes lite matigare =)

Barnen lekte för fullt och inga bråk vad jag märkte i alla fall, så det kändes som att det blev ganska lyckat. Jag själv hade också trevligt, då det ju alltid är kul att träffa kompisar. Alldeles för sällan man tar sig tiden nu dock känns det som...
 
Till efterrätt åt vi glass med smågodisar och kex, också lite sådär lagom när man inte vill ha alldeles för mycket "skräp" en helt vanlig torsdag. Barnen var nöjda i alla fall, och det är ju huvudsaken!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress