TosiaBonna-dan
Ett måste på sommaren här nere är ett besök på grannstaden Ronnebys TosiaBonna-dan, en av Sveriges största marknader (tydligen, det var en nyhet för mig). 

Vi åkte dit i fredags kväll tillsammans med M:s mamma och hans bror med sambo. Inledde gjorde vi med karusellerna så barnen skulle vara nöjda resten av kvällen. Meja och jag åkte virvelvinden. Det var flera år sedan jag åkte en sån, då jag de senaste åren mått lite illa av sånt som snurrar. Men jag älskar att åka karuseller egentligen! Meja njöt i fulla drag, första halvan av åkturen åtminstone. Hon skrek och skrattade, men halvvägs in såg hon lite off ut och sa "Mamma, det snurrar för mycket". Vi fick koncentrera oss på att andas och kolla på en punkt hela tiden på slutet bägge två. Men det var kul i alla fall! Och dagen efter tyckte hon allt att det var det roligaste. 

Även Juno fick åka lite, och Meja valde att hoppa studsmatta med gummiband i stället för en karusell. 


Langos med fick vi i oss förstås, och köpte lite smågrejer. Vi hittade även "larven", barn-bergodalbanan, som Meja såklart var TVUNGEN att åka. Hon fick det av farmor och njöt ordentligt alla de fyra varven och skrattade så hon skrek. Liseberg med henne om några år kommer bli en höjdare! 


Vid 22 började de bomma igen så det var bara att börja röra sig hemåt. En liten stund till hade inte skadat om det var öppet eftersom det öppnade så pass sent på fredagen! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress