Midsommarafton 2015
Årets midsommarafton blev en lugn sådan. Jag inledde den med ett långpass löpning på förmiddagen, varav sista två kilometrarna var i häll-regn. Jag var, ehm, ganska blöt när jag kom fram till M:s föräldrar där vi skulle spendera dagen. Lite dusch och så, sen var jag redo för att pyssla en midsommarkrans till Juno och för midsommarlunch!
 
 
Sill, färskpotatis, gräddfil, gräslök och lite annat gott, som sig bör och sådär. Timmarna bara rusade iväg, och vi åkte hem i tid för lite film innan vi (eh, jag) slocknade på soffan och fick inse att det var dags att gå och lägga sig. Men, lite jordgubbstårta och jordgubbar med glass hann vi förstås med först. Ingen midsommar utan jordgubbar! Jag pysslade ihop en jordgubbstårta i torsdags kväll som blev jättebra. Men så när M och barnen var på väg till hans föräldrar igår så lyckades Meja trampa på den så halva blev helt mosad... Kul! Jag hann i alla fall fota den innan,  haha! Menmen, god blev den i alla fall, fylld med ett lager Nutella och så mosade jordgubbar blandade med vispgrädde.
 
Bloggande 4barnsmamma

Fasen så snygg du är!!
Och söta barn!
Och god mat!
Ser härligt ut:)!!

Kram fina♥

agge

Vilka fina midsommarbarn ♡

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress