Magsjuka i huset...
Redan när Juno sa igårkväll att hon hade ont i magen fick jag en jobbig känsla, och när jag hörde att hon vaknade inatt var det första jag frågade om hon behövde kräkas. Nej inte just då, men sen tog det inte många minuter innan det var dags... Två gånger hann hon med innan hon till sist somnade om igen. Och det tog LÅNG tid innan jag somnade igen. På morgonen ville hon äta gröt och allt möjligt, men vi lyckades till sist begränsa det till riskaka och vatten. Som kom upp igen. Sen har hon faktiskt hållt sig ganska bra, förutom lite feber och ont i magen. 

Jag handlade hem lite "medicin" och Bamsetidning sen var det tyvärr bara att bege sig mot praktiken. Jag har ju inte känt något, förutom lite psykiskt illamående pga kräksjukefobi...


Det var i alla fall tur att jag åkte till praktiken, för idag fick jag "äntligen" vara med på lite akut på neo. Om man nu kan säga äntligen om att barn blir dåliga. Men nu fick jag vara med, och det gick ju bra. Skönt! Nu har jag sett sista lilla stunden på Mello och ska ta och hoppa i sängen för att hålla alla mina tummar att jag vaknar upp imorgon bitti utan mer sjuka i huset och för ytterligare en givande dag på praktiken. Pusshaj! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress