Studiebesök i Lund
Här var det lugnt ja ;-) Det har varit en busy vecka! I söndags eftermiddag snodde jag mammas bil och åkte neråt Skaune och Staffanstorp för att spendera ett par dagar på Lunds universitetssjukhus. Man har ju möjlighet under utbildningen att hospitera/göra studiebesök på andra ställen än just där man gör sin praktik, och då är det ju lika bra att passa på! 


Jag bodde hos min styvpappas föräldrar, och vilken lyx! Frukost och middag serverad och en hel källare för mig själv! Blev ju alldeles bortskämd! 

Måndagen spenderade jag på NeoIVA där "våra" minsta/sjukaste små bebisar härifrån ligger. På tisdagen var jag på barnonkologen, där "våra" cancerpatienter är och gör sina behandlingar och så. Jag fick ut det jag ville av båda dagarna - en inblick i vården de gör och lite mer kunskaper kring både neo-vården och onkologvården. Bra dagar! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress