Löptest
Idag skulle lillebror springa Coopertest på morgonen, så jag hängde på innan det var dags för några timmar på biblioteket med uppsatsen. Vi sprang 3 km på bana, på tid. Jag tänkte innan att jag skulle vara nöjd med 16-17 minuter, och jättenöjd om jag kom under 16 minuter.
 
Uppvärmningen på Jämjöhalvan förra helgen...
 
Efter ett varvs uppvärmning satte vi igång med de 7½ varven. Jag fick till ett ganska bra tempo och efter första kilometern hade det gått 5.10, vilket ju absolut var i fas med vad jag ville hamna på. Jag försökte fortsätta likadant, och höll väl hyfsat samma tempo, varv 5 gick tydligen långsammast. Jag hamnade till sist på 15.45, vilket jag är supernöjd med! Det är ju absolut ingen toppentid, men för mig är det väldigt bra att ha en kilometertid på 5.15 som jag orkar hålla så pass "länge". Ska göra ett nytt i vår tänkte jag och se vad som hänt då!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress