Resultat av Bootcampen
Ja, det är väl dags att summera sex veckors bootcamp då! Ursäkta långt inlägg ;-) 

Som ni säkert redan har märkt på mina veckoinlägg så har det gått himla bra! Vad är det då jag har gjort?! 
- Jag har räknat kalorier med hjälp av appen Lifesum för att se till att jag får i mig lagom mycket (har ätit omkring 1700-1800 kcal per dag, +- 200) 
- Jag har tränat omkring 6 pass i veckan, dels CWC:S egna pass, dels lite gym, lite löpning och så yoga en gång i veckan de flesta veckorna 
- Jag har undvikit godis, kakor, chips o.s.v., förutom en liten bit tårta en gång och en kanelbulle en gång, och det har faktiskt inte ens varit speciellt jobbigt
- Jag har ätit var tredje timme, oftast ungefär frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsmat, kanske ytterligare mellanmål någon gång under    dagen 
- Jag har haft något proteinrikt som huvuddel av varje mål, och ätit lite mindre kolhydrater och hyfsat fettsnålt (man får dock inte glömma bort att faktiskt äta fett, lätt hänt) 
- Jag har efter råd av min coach lagt om mina nattrutiner vad gäller maten när jag jobbat natt och äter nu var tredje timme även då 
- Jag har druckit mycket 

Jag hade som mål med Bootcampen att dels hålla i träningen under hösten, som brukar gå sådär, att tappa i fettmassa, att må bra i min mage som strular ganska mycket i vanliga fall (uppblåst, ont och lite problem med toalettbesök). Hur har detta gått?
- Hållt i träningen har jag ju absolut gjort, och växlat upp den lite. Dels med mer variation än vanligt då det mest blir gym och lite löpning, och dels med fler pass. 
- Tappat i fettmassa har jag också gjort (se resultat längre ner)
- Magen har mått så bra dessa veckorna, inget ont under hela bootcampen

Resultaten i siffror då? 
- Jag har tappat 4,6 kg, varav 3,5 kg i fett, tyvärr även tappat 1 kg i muskler 
- Jag har tappat 13 cm (!!) i midjan, 5 runt låret, 4 runt rumpan och brösten samt 3 runt armen. Så skillnad är det! 
- Jag har minskat mitt bukfett, som låg precis över bra nivå innan, och nu ligger bra 
- Jag har förbättrat min vätskebalans
- Jag har förbättrat mina fysiska tester:
     > Beeptest 6.4 - 8.0
     > Armhävningar 3 min 51 - 56
     > Burpees 3 min 37 - 43 
     > Situps 3 min 64 - 71 
     (Är inte helt säker på siffrorna på burpees och situps, men tror det var så)

...och mina nya jeans sitter numera betydligt bättre! 

Och nu då..? 
Jag tänker fortsätta ungefär likadant. Jag kommer inte räkna kalorier framöver då jag känner att man till slut blir lite knäpp av det, men kommer fortsätta med samma typ av mat och samma portionsstorlekar. Dock utan att väga. Blir jag bjuden på något "gott" och blir sugen så tar jag kanske, men just nu känner jag inte att det är något måste. Det är så jobbigt att sätta igång sockersuget, så bättre att hoppa över nästan. Jag kommer heller inte träna så mycket som jag gjort under bootcampen, utan köra som tidigare ca 4 pass i veckan med gym, löpning och yoga. Och något pass på CWC ibland också. 

Jag är i alla fall väldigt nöjd med min Bootcamp! 
Emelir

Vad härligt jobbat!!! Vad bra du är!!! 💪🏼

Svar: Stort tack!
Sussey

Madeleine- mamma till två<3

Gud va duktig du är! superbra resultat! Jag önskar att jag hade tid att träna lite och framför allt den orken. Måste ta tag i det snart!

Svar: Tack =) Alla kan! Det vet jag nu ;-)
Sussey

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress