Smartson - Test av Santa Maria Asia
Detta var varorna jag hämtade ut på mina kuponger jag fick från Smartson - Kryddblandningen Paneng Red Curry & woksåsen Sweet Soy & Garlic.
 
Ikväll var det då dags för vår testmåltid, och vi körde båda på samma gång. Vi gjorde en kycklingwok med kycklingfilé, wokgrönsaker (ICA Asia) och woksåsen, och en kycklinggryta med kycklingfilé, samma wokgrönsaker, kryddblandningen och kokosmjölk. Vi serverade båda med basmatiris.
 
 
Woksåsen: Det blev en väldigt god wok! Lagom mycket smak och god smak. Båda barnen åt av woken och gillade den! Lite godare och roligare än bara wok liksom. Den såsen som egentligen ingick i kampanjen - Sweet chili någonting - hade socker som första ingrediens och väldigt mycket sockerarter, så jag bytte till denna som var lite "bättre" i den synpunkten. Socker i denna med, men inte lika mycket. Och jag är nöjd med mitt val - för som sagt väldigt god!
 
Kryddblandningen: Också god smak, och med en väldigt fräsch limesmak som vi inte riktigt var beredda på. Första ingrediens var råsocker, vilket kändes sådär. Men bryr man sig inte om det, så väldigt god! Vi brukar göra en liknande gryta på kokosmjölk och röd currypasta i stället som blir god den också, och betydligt bättre ur nyttighetssynpunkt.
 
Vi som testade (4 vuxna & två barn) är i alla fall väldigt nöjda med smaken på båda, och kan rekommendera dem!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress