Helgmaten (recept med lövbiff)
Vilken bra mathelg vi hade i helgen! God mat hela tiden =)
 
På fredagen inledde vi med klassikern tacos - det var längesedan sist!
 
 
På lördagen var M:s bror här och åt, och då hade jag tagit upp lövbiff. Fick till en fantastiskt god rätt av det - Långkokta lövbiffsrullader i sås!
 
 
Jag började med att bre Philadelphia på lövbiffsskivorna - valfri smak och fetthalt - och rulla ihop dem. Fäste dem med en tandpetare. Brynde dem sedan lätt i lite rapsolja och la i en ugnsform med lock till. Därefter kokade jag upp 1 tetra passerade tomater och blandade i lite sambal oelek, 1 dl vispgrädde och lite kryddor. Hällde detta över rulladerna. Sedan satte jag ugnen på 140 grader och satte in dem där i sisådär 5 timmar. De måste förstås inte vara inne så länge, det går att höja värmen lite och bara sätta in kanske en halvtimme, men de blir väldigt mjuka och goda så. Vi serverade med kokta grönsaker och hasselbackspotatis eller ris. Lite vitlökssås på sidan satt också fint!
 
 
Till efterrätt gjorde jag varsin magcake i en nyttig och en onyttig variant. Snabbt, smidigt och gott!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress