Milen
Det var väldigt länge sedan jag sprang något långpass senast! Det var nog före sommaren som jag sprang mer än en mil sist. Och passen sedan dess över 5 kilometer kan jag nog räkna på fingrarna. De löppass jag fått till har mer varit intervaller och backträning. 

Men så igår hade jag och svärmor bestämt träff på eftermiddagen för ett långpass. Jag kände mig ganska stel i benen i början och visste inte om jag skulle palla komma upp i någon mil, men väl uppvärmd efter ett par kilometer rullade det på och vi kom in i ett lagom lugnt tempo som vi kände att vi kunde hålla ungefär för alltid ;-) sista två kilometrarna blev det lite tungt igen men vi sprang på och fick till lite spurt på slutet. Skönt att ta ut sig ordentligt på ett lite annat sätt än man gör på CWC-passen och intervaller eller gymmet. Att bara mala och mala under ett lugnt löppass känns gött efteråt även om det är jobbigt under tiden! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress