Mycket jobb blir det
Jag vet inte vad för konstig jobbperiod jag hamnade i nu plötsligt, med start förra veckan. Jag jobbade tre nätter, bara
ledig två, jobbar tre nu igen (en kvar!) och sen bara ledig två igen. Sen två jobbnätter i helgen. Sen är jag tack och lov ledig i alla fall tre nätter. Det där att bara vara ledig två är inte så bra, det blir bara en dags ledigt och man hinner knappt ställa om kroppen och ta igen lite sömn. Menmen, det går! Nästa vecka jobbar jag nog bara någon natt tror jag =)
 
...och snart är det ju faktiskt dags att jobba 50% igen, för att skriva klart den där magisteruppsatsen och äntligen vara färdig barnsjuksköterska. Just nu är vi lediga eftersom vi har tillgodoräknat en kurs, eftersom jag läst distanskurser tidigare. Det ska bli skönt när skolan är klar. Jag har i och för sig trivts med att läsa, men dels blir det ganska dyrt att fara till Stockholm med jämna mellanrum, och dels ska det blir skönt med en liten löneförhöjning - på grundlönen men dessutom kommer jag ju jobba lite mer.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress