Snabbt recept med köttfärs
Igår när jag skulle påbörja matlagningen hade jag verkligen noll fantasi. Jag hade tagit upp nötfärs ur frysen, men hade ingenting att ha i en köttfärssås och biffar hade vi bara några dagar innan. När jag rotade omkring i skåpen kom jag på att vi hade en paket rågbröd öppnade och fick då den briljanta idén att göra pizzamackor med tacosmak! Perfekt middag som går snabbt, är nyttig och väldigt god! 

Per portion:
1 skiva rågbröd (vi hade ICAs fyra korn)
Lite tomatpuré
150 g nötfärs (eller annan färs)
Tacokrydda efter smak
1/2 tomat
Lite riven ost (jag hade 15 g)

Började med att sätta ugnen på 210 grader varmluft (funkar säkerligen lika bra med vanlig på 225 grader). Stekte nötfärsen och hällde i tacokryddor på slutet. Vi kör alltid hemgjorda för att slippa massa onödiga tillsatser och socker, men det är ju en smaksak. Bredde på lite tomatpuré på rågbrödsskivorna och la en rejäl hög köttfärs där på, och toppade med tomater och ost. In i ugnen i typ 10 minuter - klart! Hade ju passat superbra med en sallad till med men eftersom det mesta hemma var slut och jag skulle handla idag så fick det räcka med tomaten på ;-)


För er som är intresserade av det så innehöll varje sån här portion / macka 475 kalorier. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress