En Polenkryssning - Ditresan
Jag och M firade ju som jag skrev 9 år tillsammans igår. 9 år sedan den första kyssen, haha! Oj vad tiden går liksom. Nästa år har vi varit tillsammans i ett decennium, helt sjukt ju!
 
I alla fall, för någon månad sedan bestämde vi oss för att ta en liten tripp till Polen med familjen för att fira. Så, i fredags kväll efter Mejas balett begav vi oss iväg till Verkö där Polenfärjan lägger till och så checkade vi in. Vi hade lite otur med vädret då det blåste väldigt mycket, men med varsin åksjuketablett i magen så klarade vi oss rätt så bra. (Förresten, galet komiskt att senast jag och M åkte Polenfärjan var exakt 5 år innan vi åkte i fredags. Och även då blåste det ordentligt!) Vi kom på smidigt och efter att ha lämnat av väskor och så i hytten gick vi en  ute på färjan och till lekrummet innan det var dags för middagsbuffé på färjan.
 
 
Maten var jättegod måste jag säga! Det fanns mycket att välja bland och allt jag smakade på var gott. Det var massor av kallt (så en tallrik gick bara till det, haha), så som varm- och kallrökt lax, musslor och räkor, sallader och skinka. Bland det varma fanns kyckling, ett par olika sorters kött, potatisgratäng, fylld pasta och såser. Öl eller vin ingick till maten. Vi var jättenöjda och tyckte absolut att det var värt pengarna!
 
Efter maten tyckte vi det var dags att ramla i säng så efter lite godis och fredagsmys i sängarna i hytten så slocknade vi. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress