Provsmakning på Tre G
Jag hade sån tur att jag häromdagen vann en tävling på Facebook, om att få prova Café Tre G i Karlskrona's nya restaurangkoncept tidigare ikväll. Mycket kul! 

Jag och en jobbarkompis tog oss dit ikväll innan vi skulle till jobbet för andra nattens jobb, och vi blev hur nöjda som helst! Jag var stammis på Tre G under gymnasiet, men har varit alldeles för dålig på att besöka det sedan dess. Det kändes uppfräschat och var mysig stämning på kvällen. 

Vi fick börja med att plocka ihop en egen förrättstallrik med ett urval av deras rätter. Jag plockade hummersoppa, ett par nachochips med guacamole, musslor och rårakor med rom, créme fraiche och rödlök. Det var fantastiskt gott alltihop! Jag fick ju tyvärr hålla igen litegrann tack vare Bootcampen, men det jag åt hade jag kunnat äta betydligt mer av - riktigt, riktigt gott. Det kändes att allt var hemgjort och att det var gjort med eftertanke. Rårakorna var helt underbara! 

Därefter kom de in med en liten tallrik huvudrätt, där vi fick smaka Biff Rydberg och Hamburgare. Även detta riktigt vällagat och gott. Hamburgaren kändes verkligen hemgjord. Jag fick hoppa brödet, men det såg riktigt gott ut! Även efterrätterna såg riktigt fina ut... ;-)

Bra service också upplevde vi verkligen, de fixade LCHF-specialare till jobbarkompisen utan att hon ens bad om det, och fixade vegetariskt alternativ till bordsgrannarna utan knussel trots att de inte var förberedda på det. Snyggt! 


Vi var fantastiskt nöjda, och kommer nog återkomma med jobbet på en AfterWork snart. Dessutom äter barn gratis i vuxens sällskap på måndagar, så en tur med familjen får vi nog också ta. Helt okej priser för övrigt med för den delen, och jämna sådana. Menyn var riktigt trevlig med stor variation med allt från husmanskost till rawfood till fisk till hamburgare. Kommer nog bli en höjdare det här tror jag! 
rebeccafornstedt.blogg.se

vad roligt att du vann, ser supergott ut!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress