Babyshower ♥
I söndags, ganska matt efter lördagens konserter, var det dags för lite babyshower för en fin vän. Jag har aldrig varit på någon babyshower innan, så bara det var ju trevligt. Jag hade engagerat mig lite genom att baka en sorts kakor och förbereda ett musikquiz med småbarnstema.
 
Lite typ mördegs- och mandelmassebotten, smörkräm & blå marsipan, doppade i mörk choklad. Följde detta receptet förutom att jag gjorde fyrkanter i stället för trekanter och gjorde marsipanen blå.
 
Vi var hemma hos en annan av hennes kompisar, och kom dit lite tidigare och gömde oss för att det skulle bli en ordentlig överraskning. Hon skulle bara dit på lite paj! När hon väl var inne och såg dekorationerna utbrast hon "Ska du ha kalas eller?!" och så hoppade vi fram och tjoade. Hon blev verkligen hur överraskad som helst och hade inte haft en aning. Hur roligt som helst!
 
 
Vi inledde eftermiddagen med frallfika och massa annat gott. Nutellabiskvier var inte så otäckt!
 
 
Väldigt mätta och sockerkickade var det dags för lite lekar. Vi inledde med musikquizen som bland annat innehöll temamusiken från Teletubbies och Drömmarnas Trädgård, och lite Astrid Lindgren och vaggvisa. Vinnaren fick imponerande 8 poäng av 10, och fick den söta pokalen jag hittade på BR för ett par veckor sedan. Därefter skulle blivande mamman sätta lappar med rätt namn på bebisbild på oss alla som var där. Superroligt, och alla var sig inte riktigt lika om man säger så. Det var inte helt lätt! Min bild satte hon dock direkt...
 
 
Som avslutning kom den vidrigaste leken. Provsmakning av choklad - från blöjor! Hon satte tre av fem på första försöket, så det var inte så illa!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress