Succé-insamling!
Under november månad har vi kört "Movember" - mustaschkampen på jobbet. Eller vi och vi, killarna har odlat och vi andra har röstat och skänkt pengar. Då tidningarna snappade upp detta blev det även så att vi fick in lite pengar "utifrån", allt från 10:- upp till 1000:-. Vi hade succé första veckorna och efter tre veckor hade vi samlat in över 6600. Målet från början var "det hade ju varit kul med ett par tusen...". Vi satte ett nytt mål efter de 6600 - 10000 hade varit grymt! Jag - som hade hand om Swish-insamlandet tyckte dock att det sackade av lite och var tveksam till om det skulle gå. Men när Maxi skickade över 1500:- tänkte jag att nu nådde vi det nog!
 
När jag kom till jobbet igår för avslutningsfesten räknade vi samman allt, och jag trodde inte riktigt på vad jag såg. TRETTONTUSEN! Helt galet. Jag blev nästan lite rörd. Vi hade alltså samlat in i princip lika mycket den sista veckan som vi gjort på resten av månaden innan.
 
Det firades med tårta och presenter till vinnarna, och vi är så nöjda med denna intensiva månad. Kul!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress