Heltidsjobb
Ja, då har det alltså gått snart 2 veckor av heltidsjobb sedan studierna avslutades. Och dessutom mestadels dagjobb då, jag som "bara" jobbat natt innan. Och hur känns då detta?! 

Vi kan ju börja med att sammanfatta det som en patients mamma sa häromdagen när hon kom ut på expeditionen: 

"Vad fasen, är du här ALLTID?!" 

Ungefär ja ;-) men skämt åsido, jag trivs jättebra med att jobba dag! Uppstigningarna inför morgonjobb går faktiskt hyfsat, men jag är trött när jag kommer hem på eftermiddagen. Det jag känner är "jobbigast" är kvällsturerna, jag som har varit van att ha alla eftermiddagar ihop med barnen, det blir hela dagen utan dem när jag jobbar kväll. Men det är ju absolut mycket "roligare" på jobbet dagtid, det händer lite mer och man är lite mer med i planerande och så. Men bloggen har ju fått nedprioriteras, det har märkts ganska tydligt här inne att jag inte riktigt haft tid, vilket är lite synd. Men samtidigt ganska sunt att det är just det som får stå tillbaka. Hade en fundering kring om jag skulle sluta blogga, men nej, jag tycker alldeles för mycket om att titta tillbaka, det är ju som en liten dagbok för mig! Så det får bli i min takt, så tar jag igen lite när jag har lite tid över. Exempelvis är det ju verkligen dags för ett eller ett par inlägg om Norrlands-resan för ett par veckor sedan! 

Så lätt slipper ni inte mig ;-) 
Sofie

Mmm fick också den frågan förra veckan och det kändes ganska så också 😅 När jag varit ledig 2 dagar kom det istället, ""va har det redan gått 2 dagar??" 😂
Skönt att man iaf kan styra lite och pricka in 1-2 lugnare veckor ibland också...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress