Nya läggningsrutiner (läs; mutor)
I söndags kände jag att jag fick nog av allt skrikande och bråkande på kvällarna. Jag blir så ledsen att vi ska behöva avsluta dagarna så! Kvällspigga barn (har alltid varit) i kombination med trots och så, blir inte så bra.

Men i alla fall, i måndags tog jag ett samtal med barnen när jag hämtat dem efter förskola och skola, och frågade vad de själva tyckte att vi skulle göra åt det. Förklarade även att jag blir väldigt ledsen när vi ska behöva bråka innan sömnen, och att ingen av oss sover så gott då. Ingen hade någon idé rakt ut, så jag frågade om de ville ha klistermärken när de lägger sig bra igen (vi körde det med Meja ett tag, och det funkade relativt bra). Jodå, de var på, och ville vara med och "designa" en lapp att sätta dem på i datorn också.
 
 
När hela raderna är fulla får man en överraskning av något slag! Och hittills har det faktiskt inte varit något enda bråkande denna veckan vid läggningarna...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress