Fredagsmiddag
I fredags kom en av Mejas bästa kompisar hit med sin familj. Det var alldeles för länge sedan vi träffades allihop nu, så det var verkligen på tiden! De var så söta och hade köpt bubbel och fixat blommor till mig för att fira examen - stort tack!
 
 
Vi körde såklart trerätters, varför något annat när man ändå ska äta brakmiddag? ;-) Till förrätt gjorde jag egen aioli, som vi åt med lökringar och grissini (som inte var hemgjorda...). Efter det åt vi fetaostfylld, smördegsinbakad fläskfilé, kantarellsås och potatismuffins, med sallad och hemgjort vitlöksbröd (från frysen). Blev väldigt gott! Och väldigt mycket. Vi var ganska mätta sedan! Till efterrätt hade jag gjort en enkel hemgjord glass, som vi åt med chokladfondue - med hälften Marabou mjölkchoklad och hälften schweizernöt. Alltså mums! Och gode tid vad mätt jag var sedan. Och väldigt trött dessutom, fick gå och sätta mig i soffan och kände mig inte som världens trevligaste sällskap sista stunden. Men tack i alla fall för en trevlig kväll! Barnen hade för övrigt annan huvudrätt - Meja hade bestämt stuvade makaroner och köttbullar. Såklart. Rulla några köttbullar hann jag dock inte, så det fick hon minsann göra själv!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress