Jullov & nya kläder
Om ni tycker det har varit lite ovanligt tyst här inne sista dagarna så tycker ni alldeles rätt! Jag har nämligen haft lite jullov, och det även härifrån. Ni kanske dock haft lite lov från läsningen också?! Det har i alla fall jag - det är mycket och läsa igen nu...
 

 
I alla fall så har vi alltså faktiskt haft lite jullov i år. Barnen brukar aldrig lyckas få lov när "alla andra" är lediga, eftersom både jag och M arbetar i yrken då man faktiskt jobbar när "alla andra" är lediga. I år föll sig dock våra scheman så att barnen blev lediga hela jullovet, från måndag eftermiddag innan julen, tills nästa måndag - hela tre veckor! Skönt. Mest är det jag som varit ledig, jag jobbar ju bara halvtid fortfarande på grund av skolan och uppsatsen har vi varit nästan-klara med ett tag, så det har därför inte blivit så mycket skola. Nätterna jag jobbat har varit julhelgen (juldagen & annandagen) och nyårsafton, och då har ändå M varit ledig dagarna efter. Det känns bra att för en gångs skull kunna ge dem lite ledighet utan att det är sommarsemester. Sen går de i och för sig inga 40-timmarsveckor i vanliga fall heller, så slår man ut det är det inte så farligt ändå.
 
Jag och barnen har mest hängt här hemma, varit en sväng på stan med lillasyster och provat lite av våra nya julklappskläder också förstås. Firat ett par födelsedagar har vi gjort också, både svärfar & svåger har fyllt år.
 
Dessa kläderna är beställda på Me&I i höstas, byxorna fick de av oss och klänningarna av mamma och de.
Att gosa med sin kusin är numera Mejas favoritsyssla.
Detta fick de från sin gammelmormor & gammelmorfar! Från Po.P.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress